25 Ocak 2013 Cuma

GÖKKUŞAĞI

Birkaç notayı
-ama tam yerinde kullanılan-
Belki de bir melodiyi
Kelimelere dökebilseydim eğer…


Ne Don Kişot boyun eğer
                yel değirmenine
Ne de onu yok edebilir.
Bilir çünkü;
Dengede kalması gerek
Oyunun berabere bitmesi,
Çelişkilerin de keskinleşmesi gerek.
Beni sevmen gerek.

Alın beynimdeki kelimeleri
Henüz söylenmemiş olanları.
Söyleyemediklerini unutamıyor insan
Ama onlarla da yaşayamıyor.

Aşk;holivud filmlerinde değil
         bir sahilde
Pop şarkılarında da değil
       dalga sesinde

Yeşilin üstüne griyi dökmeyin…
İnsanlar,sokaklar,her şey gri.
Gün gelecek
                    renk sadece paranın üstünde olacak.
Tüketmeyin doğayı!
Elinizdekileri de.
Gün gelir kendinizi de tüketirsiniz.
Gün geldi.

İşte böyle bir günde
Canımı sıkan her şeye ve herkese
                                 okkalı küfürler savurdum.
Bir ara sigara molası verdim
-liste baya uzundu-
Kağıda sokak lambasının turuncu ışığı düşüyordu.
Kibritle önce sigaramı
Sonra mumu yaktım.

Anlam veremiyorum
Hep aynı sokaktan mı yürümelisin,
Elini o tahtalara sürterek  köprüden geçtiğinde
                                                   canın yanmıyor mu ?
Kırmızıyı çok seviyorsun,
Sen kırmızısın.
Ve ben
Griden başka bir renk istiyorum.

Siz gri olanlar;
Obezler,kapitalistler,hükümetler…
Bir başkasının dünyasına hükmedemezsiniz dimi ?
Birine ait bir dünyaya,
Birbirlerinin dünyasındaki renklere.
Siz gri olanlar
Uzayda hayat var mı ?

  |Mertkan|
   (Yancı)

2 yorum:

  1. mavi.. mavileri ben boyamak istrerdim çocukken. insanın içindeki çocuk ölmeye görsün.

    YanıtlaSil
  2. 'Bu ne mavi bin kere mavi.'Hatta tamamı için Ses Duvarı-Canseverlerden Edip.

    YanıtlaSil

İtinayla laf dalaşına girilir, laf sokulur, kafa açılır, kafa becerilir. Bir klavye uzağınızdayız.