14 Mart 2013 Perşembe

DÜŞ,DÜŞMEK VE DÜŞÜNCE ÜÇLEMESİ



Uzun bir süredir yazmıyorum.Yazamıyorum değil.Çok güzel fikirler var aslında kafamda ama ben hepsini harcıyorum.
  Geceler boyu kalemi elime aldım.Geceler boyu ‘Geceler boyu’ yazmaya çalıştım kağıda.Ama olmadı,kalem yazmadı.O mavi renk çıkmadı,o çizgiler…Sonra üstünü karaladım.Yazmadığımı karalayamadım.Mürekkebi bitmişti sanırım.Başka bir kalemle denedim,yine olmadı.Tekrar tekrar…
Kafaları yediğimi düşünürken biri fark etti durumu.Yanıma geldi ve kağıda ‘‘Cesaretin yok’’ yazdı.Ben yazamadığım için ‘Neye’ diye sordum.Sesim çıkıyordu ama uzun zamandır konuşmadığım için sesim biraz garip geldi bana.Kalemi,o kutuda satılan pahalı dolma kalemlerdendi.Garip desenler vardı üzerinde.İlkokul öğretmenimdeki kaleme benziyordu.O da ödevlerimi buna benzer bir kalemle imzalardı.
  Güzel yazısıyla açık mavi harfleri ağır ağır yan yana getirdi:
                                                ‘’Yazmaya’’
-Ne alakası var.En özelimi,aklımdan çıkaramadığım travmaları bile üstü kapalı bir şekilde yazdım ben.

’’Üzerinden zaman geçtiği için.Ardına bakıp onu görebildiğin için.İçinde olduğun bir şeyi anlatamazsın çünkü bir de dışarıdan bakman gerekir ona.’’

-Nasıl yani?

’’İçeriden baktığında bulanıktır her şey.O çevreler etrafını,seni hapsetmiştir.Sadece o var sanarsın ama ardına baktığında o ve onlardan onlarca vardır.

-Zıt insanlar olduğumuzu sanmıştım.Ama sen de kelimelerle oynamaktan hoşlanıyorsun.

’’Zaman işte.Zaman netleştirir.Gördüğüne ve yaşadığına biraz hayal gücü katarak yazıyorsun.Şimdi net göremediğin için yazdıkların da hatalı olacak.
CESARETİN YOK hata yapmaya.’’

-Çay içer misin?

’’Zayıfsın,düzensiz besleniyorsun ve uyumuyorsun.Zayıfsın ve ağlıyorsun.

-Herkesin bir zayıflığı vardır.Evet üstümü çıkarmış olabilirim.Zayıflığımı görmene izin vermiş olabilirim.Ama göbekli adamlar da zayıftır.Hele mevki sahibi göbekli adamlar daha bi zayıftır.Kendilerini ulaşılmaz zannederler,kendilerini ulaşılmaz yaparlar.Ama korumaları gereken çok şeyleri vardır ve bir gün güçsüz düştüklerinde bocalarlar.İşte o zaman kıyafetleri de düşer,aslında ne kadar zayıf oldukları çıkar ortaya.

’’Peki senin bu zaman takıntın nedir?’’

-Her şeyi biliyorsun ya.Bunu nasıl atladın?

’’Ben kusursuz değilim ki.Sürekli diğerlerinin kusurlarını söyleyen insanın kusursuz olduğunu sanma.’’

-Ben kontrol edemediğim şeylere takılıyorum ve listede ilk sırada zaman var.Yapılacak çok şey varken,hiçbir şey yapmadığını fark etmek zamanın olmasından kaynaklanır.Zamanının olmamasından.Zaman aslında vardır ama yoktur da.

’’Zaman olgusu içinde sadece doğru zaman ve yanlış zaman kavramlarına etki edebilirisin.Doğru zamanı ıskaladın bir kere.Şimdi daha dikkatlisin,doğru zamanın ne zaman geldiğini biliyorsun.Bir seçim ve bir fedakarlık yapman gerekiyorsa,doğru zaman gelmiş demektir.Endişelisin;ya doğru zaman bir kere geliyorsa ve ıskalama şansın bir kereliğine varsa.’’

-Zor işler bunlar.Hayatımın gidişatı konusunda seçim yapmadığım halde bedel ödüyorum.Yapamadığın bir şeye zorlandığın oldu mu hiç?

’’Herkes hayatının bir döneminde yapamadığı bir şeyi yapmaya zorlanır.Bazen olur öyle.’’

-Hep öyle olur.

’’Beklemeyi bilmelisin.İnsanlara daha iyi bak,bekleyeni göreceksin.Pek konuşmazlar,mutsuzmuş gibi,düşünceli gibi görünürler.Kendini bitiren adamlar diyorsun sen onlara.Aslında bu tam olarak böyle değil.Onların hala bir atımlık kurşunları var,atmak için doğru zamanı bekledikleri.Belki kendilerine.Belki intihar.Belki intihar,geceler boyu.’’

-Her gece.

’’Bekleyen insanların,bekledikleri insanları da göreceksin.Beklenen insanlar bir şey beklemezler.Bir şey beklemedikleri için,endişeleri de yoktur.Gelmeyene dair şüpheleri yoktur.Denize bakmazlar çünkü bir gemi beklemezler.Otogarlarda saatlerce beklemezler.Güzel uyur beklenenler.Tekrar tekrar düşünmezler:Hata yaparlar,özür dilerler.Bu insanları özür dileme lüksü vardır.Neden kaptan olmak istiyorsun?

-Çünkü onlar…

’’Çünkü onlar,o gemideler.’’

-Bu sefer harbiden can evimden vurdun beni.Kimsin sen?Beni benden daha iyi tanıyorsun.

’’Çok şey yazdım sana.Mürekkebim bitiyor,gitmeliyim.’’

-Gitmek için yanlış zaman değil mi?

*Gariplik;sadece söylediklerimde,düşündüklerimin hepsi söylenmemekte..

|Mertkan|
(yancı)

12 yorum:

  1. yanlış olan zaman değil mesafelerdi hani?

    YanıtlaSil
  2. sen çok değiştin belki ondandır. o da sensin aslında. o desensin. ah bi desen bi de sensen sen desenden başka bi şeysin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değiştiremezsen,değişmek zorundasın hacı.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Zagor yok şuan,hayalet var olur mu?

      Sil
    2. Zagor tercihimdir. Fakat neden olmasin?

      Sil
    3. Hee geldim. Zagorcan ben buyurun nasıl yardımcı olabilirim?

      Sil
    4. Arkadaş biraz başına buyurur da.

      Sil
  4. Hosgelmis zagorcan. E ne diyelim Merhababenöküz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frida la bu. Sen de hoşgeldiniz biz ben.

      Sil
    2. Frida tabi yaa. Nasilsin yahu?

      Sil

İtinayla laf dalaşına girilir, laf sokulur, kafa açılır, kafa becerilir. Bir klavye uzağınızdayız.