27 Aralık 2012 Perşembe

Nobel Fizik ve Barış Ödülü Mersinli Kantincinin!


NOBEL  FİZİK VE BARIŞ ÖDÜLÜ MERSİNLİ KANTİNCİYE GİTTİ

Mersin Üniversitesinin, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde kantin işleten Hasan Yıldırım(45), dünyanın en ince kaşarını keserek nobel fizik ödülünü kazandı.
Yapılan incelemeler sonucu izafiyet teorisini geliştiren İsveçli bir bilgine verilmesi öngörülen ödülü, Mersinli bir kantin işletmecisinin alması tüm gözleri Türkiye'ye çekti. Tüm fizik bilimi ile uğraşanların şaşkınlıkla incelediği kaşar parçasını satın almak isteyen binlerce biliminsanı Mersine akın etti.

'HİÇ BEKLEMİYORDUM'

Olay yerinde yaptığımız röportajda kaşarı çerçeveletip duvara asan Hasan Bey, böyle bir ödülü beklemediğini söyledi. Yaklaşık olarak 0,02mm kalınlığındaki kaşarın ışığı %96'ya kadar geçirebildiği ve tostun içinde hiç hissedilmediği de ekledi. O anları anlatır mısınız dediğimiz an komik bir diyalog bizi içine çekti.
Yusuf: Efendim şu an Türkiye kantin camiası olmak üzere tüm dünyada büyük bir yeriniz var. Öncelikle bize bunu nasıl başardığınızı anlatır mısınız?
Hasan: Vallah, burdakı tüm çocuklar hasan abe çok ince kesiyorsun gaşarı diyerek bene ileniyorlardı. İnat ettim ve her gün içimden siz görecehsiğiz hırbolar diyerek bunu düşündüm
Y: Peki, en merak ettiğimiz konulardan birisi şu. Siz bu kaşarı kestikten sonra neden tosta dahil etmediniz?
H: İşte hep o sakallı uzun saçlı bi hırbo var ondan. Tam kaşarı atıcam tostun içine, böğürerek 'habi o kaşarı koymaaağ' dedi. Ee neyi koyayım derken onunla da atıştık.
Y: Burada da barış ödülünü nasıl aldığınız devreye giriyor aslında?
H: He aynen. O hırbo olmayaydı alamazdım barışı da.
Y: Peki bu nasıl farkedildi yani buralara kadar nasıl geldiniz?
H: Yine o hırbo dolayısıyla. Şikayet edicem seni dedi. Et lan et ekmeh parası için ter döküyok burda! dedim bağardım ben de. İtiştik kakıştık biraz. Rektör falan hepsini ayağa kaldırmış. Tabi sonra ünüverstenin habercileri de geldi derken 1 ay içinde aldım ödülü(Tost makinesinin yanındaki ödülleri gösteriyor),


Hasan Bey tost makinesini aşk olarak gördüğünü belirtti.


BARIŞ ÖDÜLÜ NASIL GELDİ?


Barış ödülünü alma serüvenini de sorduğumuz Hasan Bey hayli eğlenceli bir dille olanları aktardı. Tostun arasına koymak üzereyken 'o tostu yemem ben kalın kaşar koy' diyen 21 yaşındaki O.Ç ile tartıştı. Tartışma sonucu O.Ç ile Hasan Bey atıştı. Bir süre sonra tüm fakültenin dahil olduğu olaylarda Hasan Bey'in bir ara masanın üstüne çıkıp 'Pir dahha, bi çay molası verelim!' diye bağırıp, tüm öğrencileri aniden yatıştırması sonucu barış ödülünü de kendisi aldı. Böylece çay da ulusal basında yer alırken, UNESCO çay ile ilgili bir kampanya başlattı. Kahvenin kafein içermesi ve uyku sorunları ortaya çıkarması nedeniyle, çayın ikame mal olarak kahvenin yerine tüketilmesi yönünde kampanlar başlattı.

Türkiyeye böyle ulusal bir ödülü ufak bir kaç hareketle kazandıran Hasan Yıldırım'a içten teşekkürlerimizi sunarak, kendisinin edebiyat, tıp gibi diğer alanlara da yönelmesini diliyoruz.(TSHA:  Tutamak Sorunu Haber Ajansı)

|ASD|

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İtinayla laf dalaşına girilir, laf sokulur, kafa açılır, kafa becerilir. Bir klavye uzağınızdayız.