28 Aralık 2012 Cuma

Hayır de!


İnsan sorunla yüzleşmeye korkup, sorunun içine girer.
Yani insan bir sorunla karşılaşınca, onu yenmek veya ona yenilmek duygusuna kapalı olduğu için sorunu olduğu gibi kabul eder. Ama bu kabul edilen ufak sorun ileride büyüyecektir. Bunun en bariz örneklerinden birisi arkadaşlarımıza hayır diyemememizdir. İstemediğiniz bir şeye evet demek, ki bu sizin elinizde olduğu halde, sizi gittikçe soruna çekecektir. Örneğin:

  +Abi ya dersten sonra senin bisikleti versene bana. Acil bir yere gitmem lazım.
(Bu elemanın işi acil değildir. Yani acil bir iş karşıdakini içinde bulunduğu durumdan çıkarmak içindir. Bu ya birisine CD verecektir. Ya da kendisine not almaya gidecektir. Ama yürümeye üşendiği için bisikleti ister)
  -Ya usta bisik... Al abi tamam.
Say no to kafa açmalar.
(Bu dostumuz da bisikleti vermek istememektedir. Kendince nedenleri vardır belki ama bisikleti vermek istemez. Belki bisikletin dilinden o anlar, yani bir yeri bozuktur. Mesela yarım pedal gidilmesi gerekir, sola eğilmeden sürülmelidir, göbek vites 3'e geçmemelidir gibi sebebler.)


Kaydeben olmaktan da korkmamalı insan. Kişiliği kastetmiyorum. Kişiliğinizden hiçbir zaman kaybetmeyin. Yani bazen hayır diyerek karşıdaki insanın size olan yargılarını kaybetmelisiniz. İstemediğiniz bir şey geldiği zaman önünüze hayır demeniz lazım. Yoksa daha büyük sorunlara yol açacak hayır diyememeniz. Bir kere deneyin bunu ya. Ama odun gibi 'Hayır.' demeyin. Hayır dedikten sonra sebebini açıklayın. Karşınızdaki kişinin sizi anlamasını dileyin ve ardından şeyinizin dikine gidin. Adama sebepleriyle anlattınız zaten. Sonuç olarak hayır deyin lan. Devam etmek istemiyorum yazıya. Çünkü hayır diyorum. Kafam dağıldı.

|ASD|

4 yorum:

  1. de! demesi kolay amk da denmiyo işte.Kaç yaşıma geldim hala öğrenemedim bu olayı.Ne kızgınlığımı belli edebiliyorum ne de hayır diyebiliyorum.Büyük eksiklik!Sıkıyosa sen de!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapamadığın bir olayı, yapamayan birisine söylemek en basit balçıktır. Hayır deme platformu kuruyorum. Yarın da Bay Hayır diye bir film çekicez. Cim Keri'ye benzeyen elemanlar bana ulaşsın.

      Sil
  2. abi tersini yapıyosak niye cim keriyi arıyoruz ki ? kahveden adam toplayalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cim Keri yerine Cin Kerim'i alcam abi ben. Hani okey oynuyoduk kavede. Taş çalmış 1 balya. Dövdüler falan. 'HAYIR LAN ÇALMADIM KUZENİM ALMIŞ' diye bağırdıydı kavenin ortasında. Gelmiyo bayağıdır. O çocuk okur bak. Onu oynatalım.|ASD|

      Sil

İtinayla laf dalaşına girilir, laf sokulur, kafa açılır, kafa becerilir. Bir klavye uzağınızdayız.