3 Kasım 2013 Pazar

BİM sigara çıkarsa adını sana sorar sevgilim!

Parasız, sıkıcı bir gündü. Halı saha maçından çıktım. Terli terli su içtim. Hatta üstüne gidip olips yedim bir daha su içtim. Terliyken su içme dediydin ya hani. Ne dersen tersini yapmak istiyorum artık. Ağzına sıçmak istiyorum senin. Üzülmüş ayaklarına yattın ya bir de ayrılırken...

Üniversitedeki halı sahalar, emeklilerin kahvehanesinin genç versiyonudur. Halı sahadan çıkar çıkmaz yaktım sigaramı. Üstelik senin astımın var diye bırakmıştım ben sigarayı salak! Neyse. Yine bağırış çığırış geçmişti maç. 'Allahını seven defansa gelsin' 'Ulan salsana araya!' 'Ooo beyler faul' tarzı standart şeyleri fazla fazla duyarak geçirdik maçi. Yine yenilmiştik. Ama artık bana koymuyordu bunlar. Kaptan delirmiş şekilde sigaraya vurdu. Suratına baktım.

-Lan sen neden çok pas veriyorsun! İleri koyduk seni tık vur gol at diye!
Herkese pas vermiyorsunuz diye kızan insan gelmiş bana neden pas veriyorsun diyor.
+Aga oyunu canlandırırım diye düşündüm.
-La at gafası! 22 ye 4 yenildik. Adam, becermeyi bırak içimizden geçti lan.
Sabrım taşmak üzere, yumruğumu sıktım.
+Abi bak biri suçlu olacaksa ben suçlu olurum. Hayatım boyunca böyle oldu bu. Atabilirsin suçu bana. Ayrıca senin korkmana gerek yok, götün sağlam. Zafer abi korur senin götünü. Elenmeyiz yani turnuvadan!
Cümlemi bitirmemle yumruğu yemem bir oldu. Neler oldu bilmiyorum. En son BİM'in önünde elimde sigara ve cüzdan ile yatıyordum. Ayağımda kramponlar. Tuttum kramponu çıkarıp fırlattım. Çöpün kenarındaki camlara geldi, camlar kırıldı. Bir daha dayak yerim korkusu ile kalktım. Ayakkabıyı alıp doğruca BİM'e daldım. Ayakkabının birisi yok, diğeri korsan gibi her adımda 'tak tak' ses çıkarıyor, gözüm şiş, elimde sönmüş bi sigara... Kesinlikle bir evsiz şarapçı gibi görünüyordum. Takım elbiseli kölelerden daha iyidir gerçi. Gittim buzdolabı olan reyona. Direkt bi kazandibi açıp yedim. Çöpünü aldım elime. Kasaya giderken ya rüya görüyordum ya da cidden yumruk felaket etkilemişti beni. Kasiyer kız birden üniversiteye geldiğimde aşık olduğum kıza dönüştü. Yasemine yani. Saat 9 oldu zaten. Kışın kim ne yapsın saat 9da BİMde. Baktım etrafa kimse yok. Sıradan bir şeyler söyledi hoş geldiniz tarzı. İçimden neler geçiyordu neler... Hoş buldum hayatımı beceren kız, hoş buldum ağzına sıçtığım. Hoş buldum tüm fakülteyi milli yapıp da milli takıma teknik direktörlük teklifi alan kız. Gel bir tek benim teknik direktörüm ol dedim. Futbolu bile bırakırım dedim gelmedin kevaşe! demek istiyorum da...
+İyakşamlar Yasemin.
-İyi akşamlar Barış. 2 lira 45 kuruş.
+Bırak bu kasiyer ağızlarını ya.
-Barış sorun çıkarma. Güvenliği çağırırım bak.
+BİM'de güvenlik mi var lan? Ahahah.
-Barış!
Bu bağırışı hatırlıyorum. Salya sümük karşısında ağlamıştım. Gitme diye ağlamıştım. 'Barış!' diye bağırdı. 'Erkeksin sen, kalk!' Kalkabilsem sana sarılırdım zaten göt! Ayağımdaki diğer kramponu da çıkardım. Cebimdeki 5 lirayı uzattım. 2 lira 55 kuruşum kaldı. Yol parasını da çıkarırsak 1 lira 30 kuruşum kaldı. İki ayakkabı da elimde tam çıkacakken geri döndüm.
+Bi tane poşet versene.
-Ne yapacaksın poşeti?
+Ayakkabılarımı koycam içine.
-Giysene ayağına taa nereye gideceksin buradan.
+Nolur üşütür müyüm?
Boka bakar gibi baktı bana. Poşeti uzatıp akıllı telefonundan kendi kıraş oynamaya koyuldu. Amına koyduğumun popüler kültürü. Her tıkladığında telefona o 'viuk viuk' sesleri delirtti beni.
+Yasemin götsün!
-Doğru konuş Barış!
Sinirden gülmeye başladım. Çok saçma bir şey söyleyip onun da düşünmesini sağlayacaktım. Yeter artık benim kafayı yemelerim. 'yu madafaka' desem mi dedim. Çok ağır olur derken, karar kıldım. Yu madafaka. Evet. Tınısı da hoş. Hatta Zenciler gibi söyleyebilirdim.
+Yu madaf, öhö öhöhö fakka!
Öksürük. Tam zamanında geldi lanet olası. Öksürüğü geçtim şimdi Yasemin ne tepki verecek onu düşünüyorum. Kafama Dost Ayran'ı fırlatır mı acaba? Ya da Le Cola kutularını Ahmet Abi gibi atmaya başlar mı? Her şeye hazırdım. Bekledim. Diyeceğini desin gidecektim. Ben bunları düşünürken bakıştık. Tabi benim bir gözüm mosmor, diğeri faltaşı gibi açık. Gözlük de olunca tam bir tipitip karakteri oldum. Yüzüne düşen saçı geri atıp,
-Sen terli terli su mu içtin?
dedi.
Be amına koyduğumun kızı...

|ASD.|

5 yorum:

  1. Bu yaseminler hep böyle ya. Kevaşeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu Esra da olabilirdi, Fatma da, Ayşe de. Konu senin kötü hissetmen. Konulu yani.

      Sil
  2. BİM'in kazandibilerini de incelikli vermiş kardeşim benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazanamadım işte bi gönlü. Dibim tuttu zahir. Şu an düşündüm de keşke para üstünü Yasemin'e bırakıp bir laf soksaydım ya.

      Sil
  3. Yazıyı okumadım ama Bim'in aknaz peyniri bitanedir. Eyv.

    YanıtlaSil

İtinayla laf dalaşına girilir, laf sokulur, kafa açılır, kafa becerilir. Bir klavye uzağınızdayız.